Battlefield 6: Community Update & Season 1 Patch Notes


Battlefield 6: Community Update & Season 1 Patch Notes

Update 1.1.1.0 bringt Season 1 am 28. Oktober: neue Patch Notes zu Waffenstreuung, Movement, Sicht, Audio, XP, Challenges, Battle Royale und Karten.


Inhaltsverzeichnis

Battlefield 6 startet mit dem großen Update 1.1.1.0 und dem Beginn von Season 1 in eine neue Phase. Das Update erscheint am 28. Oktober und bringt zahlreiche Anpassungen, die direkt auf das Feedback der Community reagieren. Neben überarbeitetem Waffenverhalten und flüssigerem Movement sorgen sichtbare Verbesserungen bei Performance, Audio und Beleuchtung für ein spürbar runderen Spielfluss. Spieler dürfen sich auf optimierte Progression, faire Balance im Battle-Royale-Modus und technische Feinschliffe freuen, die das Gesamterlebnis deutlich verbessern.

Überblick zum Battlefield 6 Update 1.1.1.0

Das Update 1.1.1.0 wird am 28. Oktober veröffentlicht und markiert den Beginn von Season 1 in Battlefield 6. Um 10 Uhr deutscher Zeit startet der Download auf allen Plattformen, während die neuen Inhalte, darunter der Battle Pass und saisonale Features, ab 16 Uhr freigeschaltet werden. In diesem Zeitraum bleibt das Spiel weiterhin spielbar, die Fortschritte der neuen Saison beginnen jedoch erst mit der Aktivierung.

Mit dem Update verfolgt das Entwicklerteam das Ziel, die allgemeine Stabilität, Performance und Spielbalance zu verbessern. Der Fokus liegt auf der Weiterentwicklung des Shooter-Erlebnisses – durch überarbeitetes Waffenverhalten, flüssigeres Movement, bessere Sichtverhältnisse und ein reibungsloseres Fortschrittssystem. Darüber hinaus werden zahlreiche technische Anpassungen und Fehlerbehebungen umgesetzt, die auf das Feedback der Community zurückgehen.

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Verbesserungen bei Waffen und Zielverhalten

Mit dem großen Update wurden die Werte zur Dispersion überarbeitet, um die Präzision jeder Waffe besser an ihre vorgesehene Einsatzdistanz anzupassen. Dadurch fühlen sich Gefechte konsistenter an, während das Verhalten beim Zielen natürlicher wirkt. Fehler, die zuvor zu unpräzisem Trefferverhalten führten, wie die fehlerhafte Kugelstreuung nach einem Sprint oder beim Bewegungsbeginn, wurden behoben.

Das Team hat zudem die Stabilität beim Zielen verbessert, indem die Bewegung des Fadenkreuzes während bestimmter Animationen minimiert wurde. Diese Änderungen sorgen dafür, dass das Visier ruhiger bleibt und das Trefferfeedback klarer ausfällt. Burst-Feuer bleibt weiterhin die effektivste Methode, um den Rückstoß zu kontrollieren, während jede Waffenklasse ihre Rolle im Gefecht beibehält. Die Anpassungen an der Waffenbalance tragen so zu einem präziseren und berechenbareren Schussverhalten bei.

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Überarbeitetes Movement und Animationen

Das Update verbessert das Movement deutlich und sorgt für ein konsistenteres Spielgefühl. Bewegungen wie Sprinten, Springen oder Rutschen gehen jetzt flüssiger ineinander über. Gleichzeitig wurden Landungen und Haltungswechsel optimiert, sodass die Animationen natürlicher wirken und die Steuerung direkter reagiert. Durch diese Anpassungen wird das Tempo des Spiels beibehalten, während die Steuerung präziser und verlässlicher wirkt.

Darüber hinaus behebt das Update zahlreiche Fehler, die das Bewegungsverhalten beeinträchtigten. Dazu gehören fehlerhafte Animationen beim Anvisieren oder Springen, unerwartete Kamerabewegungen und unnatürliches „Bouncing“ nach dem Aufkommen. Auch das Vaulting wurde verbessert, wodurch Hindernisse jetzt zuverlässiger überwunden werden können. Zusammen mit stabileren Kameraübergängen und optimierten Landungen entsteht ein deutlich flüssigeres und reaktionsschnelleres Spielerlebnis.

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Sichtbarkeit und Beleuchtung

Mit dem Update wurden umfangreiche Anpassungen an der Beleuchtung und der allgemeinen Sichtbarkeit vorgenommen. Spieler profitieren nun von klareren Kontrasten zwischen Innen- und Außenbereichen, was die Orientierung auf den Karten erleichtert. Blendende Lichtquellen und zu dunkle Innenräume wurden reduziert, sodass Gegner und Objekte besser erkennbar sind. Diese Änderungen sorgen für eine ausgewogene Belichtung und verbessern die visuelle Lesbarkeit im Gefecht deutlich.

Auch Nebel- und Raucheffekte wurden überarbeitet, um die Sicht nicht mehr dauerhaft zu beeinträchtigen. Übergänge zwischen hellen und dunklen Bereichen verlaufen jetzt gleichmäßiger, wodurch das Spiel natürlicher und weniger anstrengend für die Augen wirkt. Die Entwickler haben zudem die Darstellung rund um Waffenziele optimiert, damit das Zielen mit Optiken klarer und stabiler bleibt. Insgesamt wurde das gesamte Beleuchtungssystem verfeinert, um das Spiel optisch ruhiger und präziser zu gestalten.

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Fortschritt, XP und Herausforderungen

Auch das Fortschrittssystem steht im Fokus des neuen Updates. Die Entwickler von Battlefield 6 haben die XP-Vergabe in den Modi Eskalation und King of the Hill überarbeitet, weil dort Belohnungen nicht immer korrekt funktionierten. Künftig soll die Ausbeute in beiden Modi deutlich höher ausfallen, damit Spieler für ihre Leistungen konstanter und gerechter belohnt werden. Diese Anpassung ist Teil einer breiteren Überarbeitung, mit der das Fortschrittssystem langfristig verbessert werden soll.

Besonders erfreulich ist die Überarbeitung der Herausforderungen, die vielen Spielern bislang zu zeitintensiv waren. Um sie schneller abschließen zu können, werden die Anforderungen deutlich reduziert. Diese Änderungen werden in mehreren Phasen umgesetzt und betreffen verschiedene Klassen und Aufgaben:

  • Sturmsoldat: Kills während der Nutzung des Adrenalin-Injektors werden von 30 auf 3 reduziert.
  • Pionier: Reparierte Schadenspunkte an Fahrzeugen sinken von 6.000 auf 1.000.
  • Meisterschütze: Kopfschuss-Kills über 200 Meter mit Scharfschützengewehren werden von 150 auf 5 reduziert. Die Distanz von 200 Metern wird in einem späteren Update ebenfalls angepasst.
Battlefield 6 Herausforderungen Aufklärungs-Spezialisierung 3

Durch diese gezielten Anpassungen soll der Fortschritt spürbar beschleunigt werden, ohne den Anspruch der Aufgaben zu verlieren. Spieler können sich so stärker auf das eigentliche Gameplay konzentrieren, während Belohnungen fairer und nachvollziehbarer verteilt werden.

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Änderungen am Battle-Royale-Modus

Der in Battlefield Labs getestete Modus wird mit dem Update umfassend überarbeitet und basiert auf dem Feedback der Community. Ziel ist es, das Spielgefühl im Nahkampf zu verbessern, das Rüstungssystem zu überarbeiten und Fahrzeuge besser auszubalancieren. Die wichtigsten Anpassungen betreffen Time-to-Kill, Panzerplatten, Beleuchtung und Fahrzeugsteuerung.

  • Time-to-Kill: Die TTK wurde im Nahkampf erhöht, sodass Spieler bei kurzen Distanzen mehr Zeit haben, auf Angriffe zu reagieren.
  • Panzerplatten: Jeder Spieler kann nun zwei Panzerplatten tragen. Zu Beginn einer Runde startet man mit einer Platte, die zweite kann sofort gefunden werden, um die Rüstung zu maximieren.
  • Fahrzeug-Balance: Helikopter und Kampffahrzeuge bleiben mächtige Werkzeuge, sind aber nicht mehr entscheidend für den Sieg in der Endphase. Gegenmaßnahmen und Munitionsmengen wurden überarbeitet.
  • Beleuchtung und Sicht: Verbesserte Licht- und Sichtverhältnisse erleichtern die Orientierung und erhöhen die Übersicht auf der Karte.
  • Performance: Stabilitäts- und Leistungsoptimierungen verbessern die Gesamtperformance des Modus und reduzieren visuelle Störungen.

Ein offizielles Release-Datum zum BF6 Battle Royale gibt es derzeit noch nicht. Wie hier berichtet, gibt es jedoch Leaks, die auf die Veröffentlichung am 28. Oktober hindeuten.

Diese Änderungen machen den Battle-Royale-Modus dynamischer und sorgen für ausgewogenere Gefechte. Spieler profitieren von klareren Sichtverhältnissen, besserer Balance und flüssigerem Gameplay, ohne den taktischen Charakter des Modus zu verlieren.

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Weitere technische und spielerische Verbesserungen

Mit dem Update 1.1.1.0 erhält Battlefield 6 zahlreiche technische und spielerische Optimierungen, die das Gesamterlebnis stabiler und klarer machen. Zu den größten Neuerungen zählen überarbeitete Benutzeroberflächen, eine Audio-Überarbeitung und umfangreiche Kartenanpassungen. Ziel ist es, das Spiel flüssiger und visuell konsistenter zu gestalten.

  • UI- und HUD-Anpassungen: Neue Marker für Waffen, Gadgets und Aufsätze verbessern die Übersicht. End-of-Round-Anzeigen und Fortschrittsmarker wurden korrigiert.
  • Audio: Überarbeitete Klangmischungen für Waffen, Explosionen und Fahrzeuge sorgen für realistischere Gefechte. Neue Effekte bei Zerstörung, Projektilen und Bewegungen erhöhen die Atmosphäre.
  • Kartenoptimierungen: Behebungen von Spawnfehlern, Kantenproblemen und Sichtbehinderungen auf Karten wie Mirak Valley, Siege of Cairo und Liberation Peak. Zudem wurde die Beleuchtung auf allen Karten präzisiert.
  • Portal-Server: Verbesserte XP-Vergabe und stabilere Ladezeiten bei Community-Erlebnissen. Fehler, die beim Starten oder Beitreten auftraten, wurden beseitigt.
  • Performance: Allgemeine Optimierungen für Stabilität, Animationen und Objektplatzierungen. Reduzierte Ruckler und schnellere Ladezeiten in allen Spielmodi.

Durch diese Maßnahmen wirkt das Spiel strukturierter und reaktionsschneller. Alle Änderungen greifen ineinander, um Performance, Sound und Lesbarkeit sichtbar zu verbessern und ein konsistentes Spielerlebnis zu bieten.

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Battlefield 6 Update 1.1.1.0 – Patch Notes

We are deploying Update 1.1.1.0 on Tuesday, October 28, followed by the Season 1 launch later that day at the following times:

  • 09:00 UTC: Update 1.1.1.0 goes live on all platforms. Players will be prompted to download and install the update, which includes all technical and gameplay changes.
  • 15:00 UTC: Season 1 content, including the Battle Pass and new seasonal features, becomes available for all players.

Between these times, players can continue to play Battlefield 6 as normal after updating, but Season 1 content and progression will unlock at 15:00 UTC.

The Season 1 Update marks the next step in our ongoing journey to evolve and expand the Battlefield 6 experience. This includes fixes, balance changes, and quality-of-life improvements focused on polish, performance, and player feedback to deliver an even smoother experience moving forward.

Major Updates for 1.1.1.0:

  • Improved core movement and animations, including smoother landings, faster stance transitions, better vaulting behavior, and reduced “bouncing” issues on landing or spawning.
  • Reworked weapon dispersion to better align accuracy and handling with each weapon’s intended design and performance over range. These changes address cases where accuracy behaved inconsistently, such as dispersion not properly settling after sprinting, and bring overall firing behavior closer to the intended balance between precision, control, and weapon power.
  • Significant visibility and lighting improvements, with better exposure transitions, interior lighting, and reduced fog and smoke persistence.
  • Audio overhaul, adding new projectile flybys, destruction and explosion sounds, refined vehicle and weapon mixes, and improved haptic feedback across multiple interactions.
  • UI and HUD updates for clarity and consistency, including overtime indicators, end-of-round fixes, and new unlock markers for weapons and gadgets.
  • Map fixes across multiple locations, resolving spawn animations, out-of-bounds issues, misaligned assets, and general stability across Conquest, Breakthrough, and Rush modes.

CHANGELOG

PLAYER:

  • Fixed an issue where combat dive could break when diving uphill.
  • Fixed an issue where players would detach from ziplines when entering at high speed.
  • Improved steady aim and sight centering for more consistent precision.
  • Fixed an issue where movement could interrupt steady aim.
  • Adjusted misaligned character hitboxes for upper body and head to better match the visual models.
  • Fixed an issue where the jump animation could play twice when aiming down sights.
  • Landing animations now have their animation path properly centered, instead of shifting to the side when landing.
  • Fixed an issue where jump inaccuracy could linger too long after landing.
  • Fixed a visual issue causing weapons to appear rotated incorrectly after spawning.
  • Fixed an issue where throwing grenades from prone could make players appear standing in third-person view.
  • Fixed an animation delay when opening doors while sliding.
  • Fixed an issue where players could get stuck while vaulting over certain objects.
  • Fixed a visual issue where dead players appeared alive while swimming.
  • Fixed an issue where quick meleeing with a gadget would swap back to the primary weapon instead of the gadget.
  • Fixed an issue where getting killed by a mine would highlight it in the killcam.
  • Fixed a camera jitter that could occur when entering ladders and looking down.
  • Fixed an issue where camera and weapon sway behaved incorrectly after entering or exiting vehicles.
  • Fixed an issue where weapons of other soldiers could clip through walls when they entered your view.
  • Fixed an issue where pistols disappeared while swimming.
  • Improved lighting precision for visibility while hip-firing and aiming down sights.
  • Reduced occurrences of bouncing or landing issues when dropping onto certain objects.
  • Fixed an issue where the killer snapshot sometimes did not display in the killcam.
  • Small improvements to weapon and camera sway for smoother movement.
  • Fixed an issue where enemies could take melee damage in protected vehicle seats.
  • Fixed an issue where vaulting could fail if triggered right as the player hit an obstacle.
  • Fixed an animation issue where repeated vaulting could cause incorrect hand placement.
  • Fixed an issue where simultaneous melee hits could make an enemy briefly invisible
  • Fixed an issue where soldier heads briefly disappeared during redeploy transitions.
  • Improved training path progression display to better match actual unlocks.
  • Fixed an issue where friendly players could clip into each other when climbing ladders.
  • Fixed an issue preventing vaulting directly from a slide.
  • Fixed an issue causing the camera to rotate abruptly after a takedown.
  • Fixed an issue where hands briefly disappeared after using the AJ-03 COAG Med Pen.
  • Improved stab animations when reviving with drag and revive.
  • Fixed issues affecting peeking and prone transitions, ensuring both actions function correctly.
  • Fixed a camera clipping issue when going prone while strafing.
  • Fixed a missing third-person animation when transitioning from prone to sprint.
  • Fixed an issue where falling while sprinting caused incorrect hand movement.
  • Fixed visual clipping when soldiers stood too close to glass doors.
  • Fixed jittery aim animations in third-person when mounted.
  • Fixed a bug where mounting near walls prevented aiming left or right.
  • Fixed an issue where leaning, peeking, or mounting could cancel unexpectedly.
  • Fixed an issue where third-person hit reactions were missing when hit while mounted.
  • Fixed an animation issue where the character’s knee clipped with the camera when falling while crouched.
  • Fixed takedown inconsistencies, allowing players to properly perform melee takedowns even near walls.
  • Fixed an issue where taking melee damage interrupted weapon fire.
  • Fixed multiple visibility improvements including lighting, exposure, and fog behavior for better contrast and clarity across all maps.
  • Improved vaulting, parachute, and door-opening animations for smoother transitions.
  • Fixed rare animation freezes for friendly soldiers reloading off-screen.
  • Fixed minor inconsistencies in mounting, peeking, and prone transitions for more reliable gameplay.
  • Added parachute customization for soldiers.
  • Prevented unintended shoulder bump animation when equipping a weapon while sprinting.
  • Improved ragdoll impacts for more consistent and reliable reactions.
  • Improved stance transition and landing animations to settle faster and feel smoother.

VEHICLES:

  • Fixed missing haptic feedback when switching between tank weapons.
  • Fixed a visual issue where the player’s hand clipped with the M1A2 SEPv3 handle when sitting in external seats.

GADGETS:

  • Fixed a rare issue where the MAS 148 Glaive could block the first-person view during a combat dive.
  • Fixed a MAS 148 Glaive visual issue during combat dives in first-person.
  • Fixed an issue where Defibrillators appeared floating during vaulting animations.
  • Fixed an issue where the Supply Pouch would sometimes not resupply correctly.
  • Deployable gadgets are not destroyed/removed from debris piles
  • AT grenades now create a small sized crater instead of a medium one.
  • Buildings now take more hits to be destroyed by a Sledgehammer.

WEAPONS:

  • Weapon dispersion has been rebalanced to better match each weapon’s damage profile across all ranges. Lower-damage weapons will now see a slightly higher increase in dispersion when firing, while higher-damage weapons will experience slightly less.
  • Using Sniper Rifles with any class other than Recon will no longer increase weapon spread. Instead, weapon sway will now begin during the zoom transition, maintaining balance and distinguishing Recon’s precision advantage.
  • Fixed a misalignment issue with top-mounted red dot sights.
  • Fixed an issue where mounting a bipod while zoomed only changed the FOV instead of using the correct optic.
  • Fixed an issue where the Long Suppressor used the wrong attachment point cost for some weapons.
  • Improved reticle settling for automatic weapons to make burst firing more efficient.
  • Fixed an issue where using a bipod too close to complex geometry could throw the player off position while prone.
  • Balanced sledgehammer damage against world objects for better consistency.
  • Fixed an issue preventing players from leaving the Firing Range.

MAPS & MODES:

  • Improved fog and smoke effects after destruction to prevent them from lingering too long and impacting visibility.
  • Improved exposure transitions between indoor and outdoor areas for better visibility.
  • Fixed an issue where the zipline carabiner could appear offset and fly next to the wire instead of along it.
  • Squad names are now randomized at the start of Squad Deathmatch matches.
  • Added visible bomb meshes to armed M-COMs in Rush.
  • Updated overtime UI visualization across all modes.
  • Fixed animation and positioning issues during insertion sequences on all maps.
  • Fixed an issue where the game mode UI could display incorrect scores or fail to update during a round.
  • Fixed an End of Round progression issue in King of the Hill mode.
  • Fixed an issue where players could encounter a bouncing animation when spawning at HQs after capturing new territories in Escalation across multiple maps.

Mirak Valley

  • Fixed a misaligned zipline mesh in Conquest.
  • Fixed an issue where the deploy camera in Rush displayed attackers on the wrong side of the map.
  • Fixed an issue that prevented players from arming M-COM A in Rush due to a misplaced asset.

Siege of Cairo

  • Fixed overlapping territory lines and boundaries during the briefing screen in Escalation.

Liberation Peak

  • Fixed an issue in Escalation where a portion of the map on the NATO side was disconnected during the first period of the match.
  • Fixed an issue in Rush where part of the Attacker’s HQ area was incorrectly marked as out of bounds.

New Sobek City

  • Fixed an issue preventing players from capturing part of Flag C in Escalation.
  • Fixed an issue where players could ignite when spawning near a burning lorry in Team Deathmatch.
  • Adjusted an infantry vehicle spawn that was placed too close to a building in the PAX Armata HQ area.

Manhattan Bridge

  • Fixed an issue in Breakthrough where players could become stuck on the End of Round screen if the party leader left during the EOR sequence.

UI & HUD:

  • Added new markers for newly unlocked weapons, weapon packages, attachments, gadgets, and throwables.
  • Updated 3D previews for certain gadgets to show their deployed state.
  • Added preview videos demonstrating how gadgets work.
  • Added new cosmetic options for selected gadgets.
  • Changed “Save & Close” to “Close” in the Deploy menu for clarity.
  • Fixed various UI issues in Loadouts.
  • Fixed an issue where Battlefield 6 Ownership XP Boost did not display properly at End of Round.
  • Fixed multiple text inconsistencies in Dog Tags and Challenges.
  • Fixed an issue where the HUD would not appear when using a 16:10 aspect ratio with certain resolutions.

SETTINGS:

  • Added Flick Look bindings to Helicopter, Jet, and Transport control schemes.
  • Fixed visual issues where some aspect ratio settings caused transparent borders or inconsistent display behavior.

SINGLE PLAYER:

  • Fixed an issue in Mission 01 where players were unable to lean out during the Last Stand sequence if the cinematic began while the knife was equipped.
  • Fixed a black screen issue in the Night Raid mission.

PORTAL:

  • Fixed an issue where the Host Experience screen did not display the Portal experience image.
  • Fixed a crash that could occur if a party leader started a Portal server while Content Packs 01 and 04 were disabled.
  • Improved loading times for the Server Browser experience info tab to ensure joining functions properly.
  • Corrected a spelling error in the message shown when attempting to join an unavailable server.

AUDIO:

  • Fixed an issue where footstep sounds were missing when moving with the knife equipped.
  • Fixed a voiceline issue where directional callouts (e.g., “enemy north”) played the wrong direction.
  • Tuned haptic feedback across multiple actions, including window barging, defibrillator use, swimming, rocket pods, mounted MGs, and sea vehicle collisions.
  • Polished large projectile audio with new missile, rocket pod, and cannon shell flyby effects; improved distance handling and overall mix for more realistic impact sounds.
  • Updated audio configs for light rockets and LMGs; refined explosion sound crossfades and adjusted distant sound behavior.
  • Improved vehicle and weapon firing audio balance, reducing noise artifacts, unwanted phasing, and over-saturation.
  • Added radio chatter through controller speakers.
  • Fixed an issue where firing range dummies and vehicle-hit reactions sometimes played incorrect or processed hurt sounds.
  • Disabled radio processing for stationary vehicle pings and fixed compass orientation for ping indicators.
  • Fixed missing or incorrect ambient and destruction sounds across several maps, including Siege of Cairo, as well as missing explosion sounds for silos and tanker trailers.
  • Added missing ambient audio setups for environmental props like construction barriers and buses.
  • Added new sound effects for the bulletin and takeover sections of the main menu, including improved reveal animations.
  • Fixed an issue where delayed challenge tab displays triggered early audio playback.
  • Fixed an issue where defibrillator loop sounds could get stuck when vaulting.
  • Fixed missing or out-of-sync reload sounds.
  • Corrected the M39 EMR using suppressed audio when unsuppressed.
  • Restored missing external sound effects for RWS Gunner countermeasure mines.
  • Fixed issues where soundtrack tracks cut off abruptly or skipped mid-song.
  • Reload audio polish for several weapons.

This announcement may change as we listen to community feedback and continue developing and evolving our Live Service & Content. We will always strive to keep our community as informed as possible.

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Quelle: EA

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Battlefield 6
USK 18
  • Genre: Shooter
  • Entwickler: Electronic Arts
  • Publisher: Electronic Arts
  • Release: 10.10.2025 - 17:00 Uhr
  • Plattformen: PC, PS5, Xbox Series XS