Mit dem neuen CS2-Update kehrt die legendäre Map Train zurück! Erfahrt alles über die Änderungen an Train, Overpass und neue Community-Maps wie Basalt und Edin.
Inhaltsverzeichnis
Die Fans von Counter-Strike 2 dürfen jubeln: Mit dem Update vom 13. November 2024 kehrt die legendäre Karte Train in die Rotation zurück. Dieses Update bringt nicht nur Train in überarbeiteter Form für Casual- und Competitive-Modi, sondern enthält auch diverse Änderungen an weiteren Maps, die das Spielgefühl verfeinern und für mehr Abwechslung sorgen sollen.
Train: Die Rückkehr einer Kult-Map
Nachdem Valve die Community wochenlang mit einem Teaser-Bild auf X und einem kurzen Video in Aufregung versetzt hat, ist es nun offiziell: Train ist wieder da. Die Map, die fast so alt ist wie Counter-Strike selbst, wurde visuell auf den neuesten Stand gebracht und ist ab sofort in allen Spielmodi verfügbar. Doch Veteranen sollten sich nicht auf eine exakte Kopie des Originals einstellen, denn Valve hat einige Anpassungen vorgenommen, um die erfahrensten Spieler „auf Trab zu halten“.
Zurück zur ÜbersichtWas hat sich auf Train geändert?
Während das grundlegende Layout von Train beibehalten wurde, sorgen kleinere Veränderungen in der Struktur und vertikalen Elemente dafür, dass sich das Gameplay leicht anders anfühlt. Lange Sichtlinien, ideal für AWP-Spieler, bleiben erhalten, aber das geänderte Timing beim Durchqueren der Map sowie die neue Position einiger Strukturen geben dem Klassiker eine frische Note. Ein Highlight ist die neue Atmosphäre auf der Map: Ein leichter Regen sorgt für eine dramatische Stimmung, auch wenn unklar ist, ob das Wetter Einfluss auf die Fußgeräusche und das Gameplay hat.
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Weitere Karten-Updates: Overpass und Community-Maps
Neben der Rückkehr von Train wurden auch Anpassungen an Overpass vorgenommen. Diese umfassen eine visuelle und strukturelle Überarbeitung bestimmter Bereiche, insbesondere im Heaven-Bereich und rund um den Bombenplatz B. Valve hat unter anderem störende Objekte wie Bäume und Lampen entfernt, die oft mit Spieler-Silhouetten verwechselt wurden. Diese kleinen Anpassungen sollen die Übersichtlichkeit und das Gameplay-Flow verbessern.
Zusätzlich bringt das Update vier neue Community-Maps ins Spiel: Basalt und Edin sind jetzt in den Casual- und Competitive-Modi spielbar, während Palais und Whistle im Wingman-Modus hinzugefügt wurden. Diese Karten sollen das Spielgeschehen weiter auffrischen und für mehr Vielfalt sorgen.
Zurück zur ÜbersichtCS2 entwickelt sich weiter
Mit der Rückkehr von Train und den Ergänzungen weiterer Karten führt Valve die Tradition fort, den Spielern eine Mischung aus Nostalgie und neuen Elementen zu bieten. Counter-Strike 2 wird weiterhin durch regelmäßige Updates ergänzt, die das Spiel stetig verbessern und den hohen Erwartungen der Community gerecht werden. Die Kombination aus klassischen und neuen Karten macht das Spielerlebnis für alte Hasen und neue Spieler gleichermaßen spannend.
Zurück zur ÜbersichtPatchnotes 14. November
Zurück zur Übersicht[ DAMAGE PREDICTION ]
- Added damage prediction settings. Damage prediction allows clients to immediately play the audio/visual effects of inflicting damage without waiting for confirmation from the server. Damage prediction can make shooting feel significantly more responsive, but comes with the risk of occasionally being wrong (e.g. due to aim punch, tagging, or a death that your client isn't yet aware of).
- Predicted body shot effects (disabled by default), head shot effects (disabled by default), and kill ragdolls (enabled by default) can each be toggled separately.
- Damage prediction is not active when you have high ping.
[ ANIMATION ]
- Updated the third-person animation that plays when a player is blinded by a flashbang. The animation now accurately represents the player's visibility level, and the pose will only show the player's arm covering their eyes when they are completely blinded.
- Fixed a case where legs weren't animating correctly while taking damage.
[ GRAPHICS ]
- Added ambient occlusion for first person legs to better ground them in the environment.
- Performance optimizations for molotov and incendiary effects.
[ GRENADES ]
- Added axis labels to the grenade line-up reticle tick marks.
- The grenade preview camera now shows the result of a jump throw while the jump button is held.
[ MAP GUIDES ]
- Added a map guide for Train, which demonstrates four simple Terrorist grenade line-ups. To load a map guide, go to Play→Practice and toggle "Load Map Guides" on.
- Added concommands annotation_* which enable the creation, saving, and loading of map guide nodes and files, which are stored in /annotations/.
[ MISC ]
- New game settings for radar map blending and background opacity.
- Fixed a case where progress from a previously completed Armory Pass would show during activation of a new pass.
- Fixed a regression with Chinese input via the Microsoft Input Methods.
- CSTV now allows setting tv_delay and tv_delay1 to a value smaller than 6 seconds.
- Charm Template number is now available in Charm descriptions.
[ MAPS ]
Train
- Added Train to Competitive, Casual, and Deathmatch modes.
Community Maps
- Added Basalt and Edin to Competitive, Casual, and Deathmatch modes.
- Added Palais and Whistle to Wingman mode.
- Removed Thera, Mills, Assembly, and Memento from all game modes.
Ancient
- Fixed some lighting errors.
- Fixed some collision gaps.
- Fixed some bad wall bang spots.
- Fixed a stuck spot.
Italy
- Fixed some bad boost spots.
Mirage
- Fixed a pixel peek.
Overpass
- Visual updates to canals area and B-site.
- Rework of heaven drop down mechanics.
- Performance improvements, particularly in canals area and B-site.
- Added a sign that blocks a bad line of sight from long boost to CT spawn.
- Removed small fence at the edge of party/picnic that interfered with visibility to train station.
- Removed some geometry under wrecked truck that looked like player legs.
- Replaced some windows with opaque surfaces in train station to remove bad lines of sight.
- Deleted a tree that interfered with a line of sight.
- Moved one of the crate lids on A-site to block a bad line of sight.
- Removed some lamps that could look like player heads at A-site.
- Removed some trees and objects around park and train station that prevented players from backing into certain useful spaces.
- Removed a chain link fence in alley that made players hard to see.
- Adjustments to fog and decreased the distance at which character models get an increased visibility effect.
- Made shelf in heaven look less like a player.
- Adjusted props and lights in heaven to reduce noise and make players brighter.
- Removed handcart behind barrels at B-site so players can back into the corner.
- Adjusted collision around barrels for better player movement.
- Added light behind barrels for better player visibility.
- Fixed weird collision on barrel that made for inconsistent wall bangs.
- Fixed bad graffiti rendering at B-site.
- Removed concrete block behind the cement bags at B-site for less awkward player movement.
- Set many smaller props to exclude player movement and grenade bounces.
- Fixed some pixel peeks.
- Small visual updates throughout the map.
Shoots
- Performance improvements in some areas.
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