Großes Update für Civilization 7: Was der Patch 1.0.1 alles verändert


Großes Update für Civilization 7: Was der Patch 1.0.1 alles verändert

Der neue Civilization 7 Patch 1.0.1 verbessert die KI, optimiert das Kampfsystem und bringt Bugfixes. Allerdings bleibt Crossplay vorerst deaktiviert. Alle Infos hier!


Inhaltsverzeichnis

Civilization 7 erhält mit Patch 1.0.1 wichtige Verbesserungen, die das Spielerlebnis spürbar optimieren. Besonders die KI-Logik, das Kampfsystem und die Benutzeroberfläche wurden überarbeitet. Allerdings bleibt Crossplay zwischen PC und Konsole vorerst deaktiviert. Welche Änderungen das Update mit sich bringt und wie die Community darauf reagiert, erfährst du hier.

Patch 1.0.1: Die wichtigsten Änderungen

Das erste große Update für Civilization 7 bringt überfällige Bugfixes und Balance-Anpassungen. Besonders die KI und das Gameplay-Balancing wurden überarbeitet, um das Spielerlebnis zu verbessern.

Verbesserungen im Gameplay

  • Optimierte Seeschlachten: Marine-Einheiten nutzen jetzt die korrekte Kampfstärke und erleiden realistischen Schaden.
  • Neue Stadtstaaten-Mechanik: Stadtstaaten verschwinden nicht mehr beim Epochenwechsel, sondern agieren als unabhängige Mächte.
  • Schienennetz-Anpassung: Städte mit Häfen werden nun zuverlässiger ins Netz integriert.
  • Verbessertes Siedlungswachstum: Städte wachsen automatisch weiter, sobald die Bedingungen erfüllt sind.

KI-Verbesserungen

  • Bessere Kriegsführung: Die KI startet seltener direkt nach einem Zeitalterwechsel Kriege.
  • Strategische Diplomatie: Anführer reagieren aggressiver auf Spieler mit gegensätzlicher Ideologie.
  • Überarbeitete Friedensverhandlungen: Hochwertige Städte werden nicht mehr leichtfertig in Friedensabkommen angeboten.

Optimierte Benutzeroberfläche

  • Verbessertes Siedlungsmenü: Das Menü öffnet sich nun zuverlässig, wenn du auf KI-Städte klickst.
  • Neue Spionage-Benachrichtigungen: Erfolgreiche Spionageaktionen werden jetzt deutlicher angezeigt.
  • Fix für Gebäude-Icons: Ressourcen-Erträge werden korrekt angezeigt, wenn eine Stadt wächst.
Civilization VII: Zeitalter der Entdeckung Hawaii
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Crossplay bleibt vorerst deaktiviert

Das Update ist zunächst nur für PC, Mac, Linux und Steam Deck verfügbar. Daher bleibt Crossplay zwischen PC- und Konsolenspielern vorerst deaktiviert. Xbox- und PlayStation-Spieler können jedoch weiterhin gegeneinander antreten. Wann das Update für Konsolen erscheint, ist noch unklar.

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Community-Reaktionen: Begeisterung über schnelle Updates

Der Patch kommt in der Community gut an, vor allem wegen der schnellen Reaktion auf Feedback.

„Das sind wirklich signifikante Upgrades und die kamen ziemlich schnell. Danke.“polyology (Reddit)

„Es ist großartig, dass es so schnell geht. Das Spiel hätte das Feedback aus dem Early Access dringend vor dem Release gebraucht.“BomberCW (Reddit)

Firaxis hat bereits eine Civilization VII Roadmap für das kommende Jahr veröffentlicht. Der erste DLC ist für März geplant – es bleibt spannend, wie sich Civilization 7 weiterentwickelt.

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Vollständige Patchnotes von Civilization Patch 2

Gameplay

Windows PC

  • Fixed an issue causing Ages in Epic and Marathon speed games to be shorter than intended.
  • City States will now turn into Friendly Independent Powers on Age Transition instead of disappearing completely. They will also now start with more units in Exploration and Modern Ages.
  • Fixed inconsistencies with Naval Combat. 
  • Naval Units will use the correct Combat Strength values when attacking another Naval Unit in all instances.
  • Naval Units will properly take reciprocal damage after attacking another Naval Unit. 
  • Naval Units will more consistently move into the attacked tile after defeating another Naval Unit.
  • Completing the final milestone of a Legacy Path no longer adds Age Progress in the Modern Age to ensure you have more time to complete a Victory.
  • Towns will now switch their focus back to Growing town automatically if they are no longer eligible for their chosen Focus (for example, if their population decreases) until they are eligible again.
  • Future Civic is now repeatable in all Ages. The cost of Future Tech and Future Civic will now increase more when repeated.
  • Fixed an issue after too many bonuses to Growth where Food needed for the next growth event became negative.
  • Improvements to Rail Networks aimed at increasing the reliability of Settlements connecting to the Rail Network over water by building Ports. This should apply as long as the Capital either has a Port or is connected by rail to a settlement with a Port.
  • Made improvements to the Loyalty Crisis in the Antiquity Age, including giving the ability to purchase Villas in towns during this crisis, giving another way to manage the happiness of your settlements.
  • A note about cross-play multiplayer: To expedite updates to the PC experience, we will sometimes deploy patches to PC at a different cadence than we do on consoles - including today's Patch 1.0.1. As a result, cross-play between PC players and console players is temporarily disabled. This will have no impact on console players attempting cross-platform play with other console players, nor on PC-to-PC multiplayer. 

AI

Windows PC

  • AI will now offer high-value Cities less often during Peace Deals.
  • In Modern, AI will now declare war less often at the start of the age.
  • In Modern, AI will now consider Ideology more before Declaring War or offering Peace.
  • Other Leaders now have a decreased desire for war if neither party has an Ideology.
  • Other Leaders now have an increased desire for war with players of Opposing ideologies.
  • Other Leaders now have a decreased desire for Peace with players of opposing Ideologies.

Camera

Windows PC

  • Fixed an issue on native-resolutions where the camera would focus on the lower end of the map when clicking on the minimap.

UI

Windows PC

  • Replaced the Simplified Chinese font with the font used in Civilization VI while we work on additional improvements for future patches.
  • Fixed an issue where the Settlement menu fails to open when clicking on a non-player's Settlement Banner in gameplay.
  • Fixed an issue where yield icons fail to populate on the now available buildings when converting a town to city.
  • Fixed an issue where some text was cut off on the Global Yields Breakdown screen.
  • Added a notification for completed Espionage actions, so that you can more easily check the results of their Espionage actions.
  • City projects no longer appear to be purchasable.
  • Your current religion is now displayed first in the belief picker tabs.
  • Fixed an issue where a District’s health bar would remain on-screen after being fully healed.
  • Fixed an issue where Leaders fail to have a portrait when the relationship has changed during gameplay.
  • Improved the alignment of leader names and portraits on the Age Summary, when viewing the Overview screen of the Victories Rankings.
  • Fixed an issue where the background color remains the default color when the user changes it in the Player Customize tab.
  • Improved the spacing between Civ descriptions, unique units and building icons on loading screen.

Quellen: 2K, GameStar

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Civilization VII
  • Genre: Strategie
  • Entwickler: Firaxis Games
  • Publisher: 2K Games
  • Release: 11.02.2025
  • Plattformen: PC, Mac OS